W zasadzie prawie każda firma dziś posiada już stronę internetową i zwykło się mówić, że jeżeli nie ma nas w Internecie, nie istniejemy. W istocie tak właśnie jest zwłaszcza w przypadku biznesu, gdzie zaistnienie w sieci często determinuje to, czy uzyskamy końcowy sukces czy też nie będzie nam to dane. Dziś w praktycznie każdej branży warto stronę WWW wykonać, zwłaszcza że nie kosztuje ona kosmicznych pieniędzy i w zasadzie każda firma czy start-up jest w stanie ją zamówić, nawet przy najmniejszym budżecie. Strona WWW to jednak dopiero początek drogi. Warto oczywiście, byśmy ją umiejętnie pozycjonowali i promowali w sieci. Większość osób kojarzy oczywiście pozycjonowanie stron https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/ i przynajmniej pobieżnie z tą tematyką się już spotkało. Z czym właściwie się je pozycjonowanie i czym ono jest? W skrócie mówiąc to proces, którego w zasadzie jedynym celem jest sprawienie, by właśnie nasza strona internetowa pojawiała się tak wysoko jak tylko to możliwe (optymalnie na 1 miejscu) w wyszukiwarce internetowej, po wpisaniu określonej frazy, na którą chcemy zyskać popularność.

Kto powinien się pozycjonować?

Dawniej pozycjonowały się głównie firmy w pewnych specyficznych branżach, które sięgały z różnych przyczyn do nowych mediów. W dzisiejszym świecie jednak nowe media nie są już tak nowe jak dawniej, a posiadanie dostępu do Internetu stało się tak oczywiste, że dziś praktycznie każdy poszukuje tam pewnych usług czy też towarów. To sprawia, że spektrum firm pozycjonujących się w sieci jest znacznie szersze, aniżeli dawniej i o wiele chętniej właśnie ten kanał promowania swojej marki jest wykorzystywany również w przypadku branż, co do których nie spodziewalibyśmy się, że tak się stanie. W przypadku, gdy spodziewamy się, że nasi klienci będą nas właśnie tym kanałem poszukiwać, powinniśmy walczyć o jak najwyższe pozycje w Google.

Dlaczego głównie Google?

Wiele osób zastanawia się również nad pozycjonowaniem w innych wyszukiwarkach, takich jak chociażby Bing. Rzeczywiście są firmy, które świadczą takie usługi, ale zwykle nie są one tak popularne jak pozycjonowanie się w Google. Wszystko wynika z olbrzymiego monopolu jaki uzyskała ta wyszukiwarka internetowa na przestrzeni wielu lat, doskonaląc stale swoje produkty pokonując, a w zasadzie detronizując konkurencję. Dziś Google to bezsprzecznie najpowszechniej używana witryna internetowa świata i bycie wysoko w jej rankingu na pewno pozwoli Twojej firmie na osiągnięcie przynajmniej zadowalającego sukcesu.

Jak dużo należy wydać?

Ceny są bardzo zróżnicowane na rynku i wielu klientów faktycznie gubi się w gąszczu propozycji i intratnych ofert ze strony firm pozycjonerskich. Zwykle działa się w oparciu o pewien konkretny budżet, czasami również w oparciu o uzyskiwane pozycje w wyszukiwarce Google. Konkretnych kwot, które zagwarantują nam sukces nie sposób przewidzieć, bo jest to mocno uzależnione chociażby od tego, z jak dużą kongruencją mamy do czynienia w przypadku naszej branży. Gdy jest ona niewielka lub tylko lokalna, pozycjonowanie stron będzie znacznie tańszym procesem, aniżeli w wypadku, gdy nasza konkurencja to duże, ogólnopolskie firmy ze sporymi nakładami na budżet reklamowy. Co bardzo ważne w przypadku pozycjonowania często nie ma kluczowego znaczenia ile wydamy, a w jak regularny sposób będziemy inwestować w nasz projekt. To sprawi, że będziemy w sposób maksymalnie naturalny stale wędrowali w górę rankingu Google i chociażby przyrosty linków nie będą budziły podejrzeń algorytmów Google.

Pomimo pozycjonowania inni nadal są wyżej

Często zdarza się tak, że pomimo sporych nakładów finansowych nie jesteśmy w stanie przebić się wyżej w rankingu tworzonym przez Google. W takim wypadku mamy do czynienia zwykle z jedną z dwóch przyczyn. Po pierwsze być może popełniamy pewne błędy w procesie pozycjonowania stron i robimy to niewłaściwie lub zleciliśmy to zadanie firmie, która ma zbyt słabe kompetencje. Po drugie być może nie doceniliśmy tego, z jak dużą konkurencją przychodzi nam walczyć o wysokie miejsca w tym rankingu. W tym drugim wypadku sprawa jest trudniejsza i znacznie bardziej kosztowna, bowiem jeżeli konkurencja posiada doskonałe techniki pozycjonowania i wydaje na nie sporo pieniędzy będziemy zmuszeni szukać alternatywnych metod pozycjonowania lub też pogodzić się z faktem, że należy wydać jeszcze więcej pieniędzy.

Zdecydowanie pozycjonowanie stron WWW jest działaniem, którego w wielu branżach nie powinniśmy unikać. W przypadku, gdy nasi klienci poszukują danych usług czy towarów w Internecie, bezsprzecznie powinniśmy tam być, istnieć i dać szansę na znalezienie siebie, swojej strony, czy też sklepu internetowego. Zdecydowanie w przypadku, gdy zaistniejmy na dobrej pozycji w rankingu Google, zainteresowanie naszymi produktami czy też usługami ma szansę wzrosnąć i zwykle tak się dzieje. Jedynie w sporadycznych przypadkach nie przynosi to żadnych efektów, ale zwykle właśnie na takie efekty możemy liczyć i są one dla nas zadowalające i oczywiście przekładają się również na konkretny wynik finansowy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *