Ile lakiernik bierze od elementu?

Ile lakiernik bierze od elementu?

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że tylko niewielka liczba osób decyduje się na to, aby pomalować swój samochód w całości. Dzieje się tak, bowiem pomimo tego, że usługa jest dość prosta, to jednak w zdecydowanej większości przypadków przewyższa wartość samochodu, więc dla właścicieli jest to zupełnie nieopłacalne. Dlaczego lakier ulega zniszczeniu? Dlaczego lakierowanie samochodu jest stosunkowo drogie? Ile kosztuje malowanie pojedynczych elementów? Na czym polega malowanie samochodów za pośrednictwem folii? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Dlaczego lakier ulega zniszczeniu?

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek dywagacje na temat kosztów lakierowania, w pierwszej kolejności powinniśmy uzmysłowić sobie, dlaczego tak właściwie lakier ulega zniszczeniu. Wiele osób z pewnością widziało samochód prosto z salonu- jest błyszczący, gładki, doskonale prezentuje się pod względem wizualnym. Jeśli właściciel będzie odpowiednio dbał o swój pojazd, wówczas przez kilka lat jego wygląd będzie równie satysfakcjonujący. Niestety nie na wszystkie czynniki mamy wpływ. Jedną z przyczyn zniszczenia lakieru jest deszcz, który w zdecydowanej większości przypadków zawiera chemiczne zanieczyszczenia. Drugim aspektem jest promieniowanie ultrafioletowe- to właśnie przez nie lakier zaczyna blaknąć i matowieć. Lakiernia będzie potrzebna w późniejszym okresie czasu, jeśli czterokołowiec jest garażowany. Każdy zakład blacharsko lakierniczy zaleca, aby od czasu do czasu dokładnie umyć, wysuszyć, nawoskować i wypolerować samochód. Dzięki czemu powłoka będzie przez dłuższy czas atrakcyjna. Lakiernia samochodowa często ma do czynienia z zarysowaniami, które powstają na skutek używania szczotek na myjni samoobsługowej- te mają destrukcyjny wpływ na nasz lakier. 

Dlaczego lakierowanie samochodu jest stosunkowo drogie?

Nie da się ukryć, że usługi w warsztacie blacharsko lakierniczym nie należą do najtańszych. Jest to bezpośrednio związane z wieloma czynnikami, jednakże właściciele samochodów najczęściej nie mają świadomości. Czynność ta jest przede wszystkim wieloetapowa, jednocześnie czasochłonna. Dodatkowo blacharstwo i lakiernictwo samochodowe wymaga zarówno ponadprzeciętnej precyzji, jak i ogromnej wiedzy. Zanim rozpocznie się proces lakierowania, konieczne okaże się wcześniejsze przygotowanie karoserii. W jaki sposób tego dokonać? Samochód jest dokładnie szlifowany, jednocześnie uzupełniane są ewentualne ubytki i usuwana jest rdza. Następnie dochodzi do procesu oczyszczania i odtłuszczania karoserii. Tak przygotowana powierzchnia może przyjąć podkład. Jego czas schnięcia jest stosunkowo długi. W dalszej kolejności możliwe jest położenie bazowego lakieru. Na koniec nakładany jest bezbarwny lakier zabezpieczający. Kiedy wyschnie, pozostaje nam wyszlifowanie powierzchni. Jak widać blacharstwo lakiernictwo to dość skomplikowany proces, który wymaga cierpliwości i ponadprzeciętnej wiedzy. 

Ile kosztuje malowanie pojedynczych elementów?

Ile lakiernik bierze od elementu?Nie trzeba być specjalistą, aby móc wywnioskować, że koszty związane z malowaniem pojedynczych elementów są nieco niższe niż koszty malowania całej karoserii. Proces lakierowania co prawda przebiega podobnie, jednakże czas przygotowań i czynności właściwych jest krótszy. Dodatkowo zużywana jest mniejsza ilość lakieru. W przypadku niegroźnej stłuczki wystarczające z reguły jest wymontowanie jednego lub dwóch elementów. W konsekwencji samochód odzyska wcześniejszy wygląd. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że nowe elementy nie będą niczym różnić się od tych starych. Gdybyśmy mieli wskazać koszt związany z malowaniem pojedynczych elementów, wówczas moglibyśmy stwierdzić, że oscyluje on w granicach od 200 do 400 zł. Przykładowo lakierowanie maski i dachu będzie najdroższe, ze względu na dużą powierzchnię.

Na czym polega malowanie samochodów za pośrednictwem folii?

W dzisiejszych czasach dużą popularnością cieszy się malowanie pojazdów za pośrednictwem folii. Lakierowanie samochodu to dość duży koszt, dlatego też zaczęto rozmyślać nad alternatywnymi, tańszymi metodami. Malowanie folią ma wiele zalet. Jedną z nich jest znacznie niższy koszt. Specjaliści twierdzą, że różnica może wynosić niekiedy 50%. Ważna jest również kwestia tego, że ewentualna zmiana koloru trwa zdecydowanie krócej – wystarczą z reguły cztery dni. Godne uwagi jest także to, że folię możemy w każdej chwili usunąć i dokonać powtórnej zmiany. Niestety nie ma idealnych rozwiązań, podobnie jest i w tym przypadku. Okazuje się, że folia jest mniej trwała niż lakier położony w dobrej lakierni samochodowej. W praktyce oznacza to, że po około pięciu latach folię trzeba będzie ściągnąć i nałożyć nową powłokę. Coraz większą popularnością cieszy się folia natryskowa. Jest to w praktyce guma, która nakładana jest za pośrednictwem specjalistycznego pistoletu. Usługa ta charakteryzuje się niską ceną- z reguły nie zapłacimy więcej niż 2000 zł.