Ekspert SEO – kim jest i czym się zajmuje

Ekspert SEO – kim jest i czym się zajmuje
0 0
Read Time:3 Minute, 41 Second

Ekspert SEO – kim jest i czym się zajmuje – w dobie Internetu wielu przedsiębiorców przeniosło swoje firmy do Internetu. Choć pozwala to dotrzeć do szerszej puli potencjalnych klientów, zmusza firmy do dostosowania swoich strategii marketingowych i kampanii reklamowych do nowego otoczenia. Ważne staje się nie tylko to, na których kanałach się reklamować, ale – a może przede wszystkim – jakie treści w nich umieścić, aby dotrzeć do grupy docelowej, musimy przede wszystkim ustalić. Gdzie w tym wszystkim jest ekspert SEO? Jak może nam pomóc i co powinien zrobić, aby jego obecność w firmie była opłacalna?

Co to jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek?

Tajemniczy akronim SEO ukrywa optymalizację pod kątem wyszukiwarek, zestaw zabiegów mających na celu poprawę widoczności witryny w organicznych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Im wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania zapewnia ekspert SEO, tym większe prawdopodobieństwo, że internauta odwiedzi go i dokona pożądanej konwersji (np. zapisanie się do newslettera, rejestracja w sklepie, zakup produktu lub rezerwacja terminu wykonania usługi). W ten sposób kreujemy markę naszej firmy i generujemy przychody ze sprzedaży.

Celem strategii SEO jest przewidywanie, co myślą internauci i przewidywanie, jakich towarów, usług lub innych rzeczy będą szukać w Internecie. Oznacza to analizę słów kluczowych w treści strony i ocenę zachowania wyszukiwarek. Jest to również część szerszego procesu optymalizacji witryny, który obejmuje również analizę przeszkód w indeksowaniu witryny przez roboty indeksujące oraz niezbędne modyfikacje kodu witryny.

Jakie działania SEO wyróżniamy?

Eksperci SEO rozróżniają dwie części strategii SEO. Pierwszym z nich jest optymalizacja serwisu pod kątem słów kluczowych i innych kwestii już wspomnianych. Są to tak zwane wydarzenia na żywo

Druga część SEO to tzw. link building, czyli działania off-site. Obejmują one uzyskiwanie linków do witryn ze stron, które wyszukiwarki uznają za wartościowe, takich jak Wikipedia lub witryny rządowe lub organizacji pozarządowych. Oceny zaufania stały się jednym z najważniejszych czynników w procesie zwiększania widoczności Twojej witryny w wyszukiwarkach, dlatego eksperci SEO dbają o najwyższą jakość linków.

Co to jest czarne SEO?

Praktyki black hat SEO to działania, które naruszają politykę wyszukiwarek, są niepożądane i są atakowane przez złożone algorytmy, które są częścią systemów indeksowania i wyszukiwania treści. Przykładem takiej techniki jest upychanie jak największej liczby słów kluczowych za wszelką cenę. W rezultacie taki tekst jest w zasadzie bezwartościowy, więc wyszukiwarki, które coraz częściej go rozpoznają, usuwają tę treść ze swoich indeksów.

Inną nieuczciwą praktyką jest wymiana linków, aby strona otrzymywała jak najwięcej odesłań w Internecie. Niestety linki te są często słabej jakości lub wręcz puste.

Rolą eksperta SEO jest rozróżnienie pomiędzy black hat SEO a white hat SEO w celu wykorzystania tego ostatniego. Strategie SEO często łączą wiele branż, takich jak pisanie treści, marketing w mediach społecznościowych i optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety.

Co muszą wiedzieć eksperci SEO?

To świetny przykład między teorią a praktyką. Teoretycznie eksperci SEO to wykwalifikowani eksperci komputerowi, którzy specjalizują się w funkcjach internetowych, kreatywni pisarze i statystycy, którzy wiedzą, jak pracować z danymi. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że to niemożliwe.

Ekspert SEO – kim jest i czym się zajmuje
Ekspert SEO – kim jest i czym się zajmuje

W praktyce przydatne są umiejętności techniczne, ale nie musimy ich aż tak bardzo doskonalić. Dobrzy eksperci SEO rozumieją podstawy kodowania i podstawy funkcjonalności serwera. Z drugiej strony równie ważna, jeśli nie ważniejsza, jest umiejętność pisania wartościowych treści oraz umiejętność delegowania ich do właściwych osób i oceny efektywności ich pracy. W obu obszarach wymagane są podstawowe umiejętności, ale prawdopodobnie będziemy się specjalizować tylko w jednym lub drugim

Najciekawszym elementem pracy specjalisty SEO jest potrzeba zmian, które często wprowadza do swojego algorytmu Google. Wiele razy, nawet setki razy w roku. W tej branży nie ma rutynowych i sztampowych prac. To ciągła zmiana, która zmusza cię do uczenia się i dostosowywania swojej strategii.

Praca specjalisty SEO to także umiejętność pracy z ludźmi i rozszyfrowywania ich oczekiwań i celów biznesowych. Z satysfakcją obserwujemy wzrost statystyk takich jak Google Analytics, co przekłada się na sukces firmy, udane projekty i wynagrodzenia.

Gdzie warto szukać pracy?

Oferty rynkowe są obfite. Możemy szukać pracy w agencjach reklamowych, które chętnie zatrudniają nowych, dobrze prosperujących ludzi. Firmy SEO, które skupiają się na zwiększeniu widoczności strony internetowej (tj. stron z wynikami wyszukiwania) w SERP są również świetnymi miejscami do poszukiwania pracy.

Początkujący specjaliści SEO mogą liczyć na pensję w wysokości 3-4 tys. zł netto, ale w miarę zdobywania doświadczenia wynagrodzenie staje się coraz bardziej atrakcyjne. Wiele zależy też od realizowanego projektu, ponieważ system wynagrodzeń specjalistów SEO ma zazwyczaj charakter premiowy.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %