Jak skutecznie sprzedawać płytki ceramiczne?

Branża płytek ceramicznych to temat bez dna. Innowacje, nowinki techniczne i zmieniające się trendy całkowicie zmieniły rynek płytek ceramicznych w ciągu ostatnich dziesięcioleci. Współczesne kafelki to mnogość rozmiarów i form, oraz nowoczesne wzornictwo. Zawsze będą nabywcy na tak popularny towar, dlatego konkurencja na rynku jest ogromna. Czy można zatem liczyć na sukces, sprzedając płytki ceramiczne? Oczywiście, sprawdźmy, jak skutecznie sprzedawać płytki ceramiczne do kuchni, salonu i łazienki – czyli do wszystkich wnętrz w domu i firmie.

Sprzedaż na paczki i na sztuki

Najważniejszym czynnikiem gwarantującym sukces, oczywiście tuż po bogatym asortymencie, jest elastyczne podejście do klienta. Dobrze jest zagwarantować wszystkie opcje sprzedaży. Nie tylko na pełne paczki, ale również na sztuki. Może klient wymyślił sobie płytki do salonu na ścianie w formie melanżu kształtów, kolorów i wzorów? Taki nowoczesny obraz nie jest rzadkością w industrialnych wnętrzach.

Wizualizacje pomogą klientom w zakupie

Wizualizacje komputerowe oferowane przez outlet płytek wcale nie należą do rzadkości, niemniej każdy szanowany sprzedawca powinien zapewnić je w dwóch formach. Pierwszą formą jest krótki filmik prezentujący konkretny wzór płytek położonych już w wykończonym wnętrzu. Jak skutecznie sprzedawać płytki ceramiczne?Przedstawienie konkretnego modelu płytek dekoracyjnych jako tło nowoczesnej aranżacji pomieszczenia sprawia, że klient zachwyca się efektem, ponieważ może skonfrontować widok niewielkiej płytki z ostatecznym rezultatem, który może uzyskać. Drugi sposób wiąże się z zatrudnieniem projektanta wnętrz, jest to jednak koszt wart poniesienia. Projektant na życzenie klienta może wykonać szczegółową wizualizację mieszkania, lub nawet kilka wizualizacji opartych na rzeczywistych wymiarach wnętrz z użyciem wzoru wybranych modeli płytek. To świetny sposób, aby nie tylko zatrzymać u siebie klienta, ale również sprzedać płytki ścienne i podłogowe do całego mieszkania.

Przyciągająca wzrok ekspozycja

Nic nie działa tak na klienta, jak naoczne przekonanie się o słuszności swojego wyboru. Oglądając niewielką płytkę podłogową, trudno wyobrazić sobie, jak będzie ona wyglądała na dużej płaszczyźnie, czyli podłodze. Tutaj do gry wkraczają ekspozycje. Świetną ekspozycję można wykonać, wyznaczając w przestrzeni sprzedażowej boksy, które zostają wypłytkowane kaflami z konkretnych kolekcji. Przykładowo ponadczasowe eleganckie płytki paradyż calacatta ze wzorem białego marmuru można przedstawić w zestawieniu z dodatkami takimi jak lustro, oraz nowoczesna umywalka i wanna. Klient z pewnością od razu dostrzeże zalety tego rozwiązania i skusi się na zakup. Dobrym pomysłem jest również łączenie z sobą różnych kolekcji. Pozwoli to na uruchomienie kreatywności klienta, któremu przedstawiane są różne innowacyjne połączenia barw, form i wzorów. Nie każdy ma tak bogatą wyobraźnię, że zdoła wizualizować sobie melanż form. Przykładowo stawiając na łączenie kolekcji, z powodzeniem można urządzić boks, w którym na podłodze znajdą się płytki imitujące drewno, natomiast na ścianach płytki ze wzorem betonu przetkane wstawkami z płytek drewnopodobnych. To nowoczesne rozwiązanie doskonałe do industrialnych wnętrz.

Outlet – ostatnie sztuki i końcówki serii

Aby zyskać klientów, należy przyciągnąć ich również, a może przede wszystkim atrakcyjnymi cenami. Promocja i wyprzedaż płytek to jest to, co każdy chce usłyszeć, lub przeczytać w ogłoszeniu, na broszurze, lub ulotce w skrzynce. Idealnie byłoby również, gdyby reklama pojawiła się w mediach lokalnych, oraz na portalach społecznościowych. Tanie płytki mogą pochodzić z końcówek serii. Nie jest powiedziane, że nie zakupi ich klient, który akurat remontuje niewielką łazienkę w bloku. Jeśli ponadto zaoferujemy dodatkową obniżkę o kilka %, z pewnością opuści firmę zadowolony i poleci ją znajomym i rodzinie. Wyprzedaż płytek ceramicznych to świetny sposób na pozyskanie klientów biznesowych. Właściciele biur, magazynów i firm produkcyjnych nie zakupią kilku metrów kwadratowych płytek, tylko stawiają na znacznie wyższe wartości. Przy tak dużej ilości każdy grosz oszczędności przełoży się dla nich na spore kwoty, a dla sprzedawcy na sporą ilość sprzedanego towaru. Niewątpliwie warto zorganizować wyprzedaż płytek ceramicznych również na fakt pozbycia się towaru z poprzednich sezonów i zwolnienia miejsca na nowe kolekcje.

Płytki niższego gatunku za ułamek ceny

Płytki niższego gatunku, czyli najczęściej drugiego, to duża gratka dla osób potrzebujących płytek do wykończenia pomieszczeń niereprezentacyjnych. Mowa tutaj o garażach, garderobie, pralni, schowkach pod schodami, czy spiżarni. W tych pomieszczeniach nie jest wymagany nieskazitelny wygląd płytek ceramicznych, tylko ich przydatność i spełnienie funkcji innych, niż wizualna. Mają być trwałe i służyć na długie lata. Warunek ten zostaje spełniony, ponieważ płytki z reguły mają tylko skazy i odbarwienia w kolorystyce, bądź delikatne zarysowania i lekkie obłupania na krawędzi. Takie płytki możemy wystawić na sprzedaż za ułamek ceny pierwotnej, co i tak przyniesie zysk.